ﺳﻪشنبه، 11 اردیبهشت 1403

افتتاح بیمارستان تخصصی آرام یک کار جهادی در حوزه بهداشت و درمان  است/ تاسیس بیمارستان به مثابه سنگر مستحکم حفظ سلامت مردم

افتتاح بیمارستان تخصصی آرام یک کار جهادی در حوزه بهداشت و درمان  است/ تاسیس بیمارستان به مثابه سنگر مستحکم حفظ سلامت مردم
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که هر پایگاهی مانند بیمارستان که شکل گرفته و به ثمر می نشیند به مثابه یک سنگر مستحکم برای حفظ سلامت مردم است، گفت: ارزش حوزه سلامت همپای امنیت است و هر چقدر که برای آن هزینه کنیم در مقایسه با ارزشی که به دست می آید، اصلا قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده در مراسم افتتاحیه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام در مرکز شهر کرج با اشاره به این که امنیت مقوله ای است که اگر جدی گرفته نشود بر همه ساحت های زندگی بشر اثرگذار بوده و از اقتصاد، فرهنگ ،آموزش و پژوهش و ... اثری باقی نمی ماند؛ اظهار کرد: اگر یک شهر مرزی مانند سرپل ذهاب و مهران به اشغال داعش در می آمد حجم خسارات ناشی از آن به لحاظ عدد و ریال در مقابل آن چه که هزینه می شد اصلا قابل قیاس نیست و امروزه آرامش خواهران و برادران ما در مرزها قابل محاسبه عددی نیست .

وی افزود: ارزش حوزه سلامت نیز پا به پای امنیت است و هر چقدر که برای آن هزینه کنیم در مقایسه با ارزشی که به دست می آید، اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به این که اگر حوزه سلامت به خطر افتد تمام قسمت های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می دهد؛  ادامه داد : در دوران کرونا مشاهده کردیم که اگر بیماری غالب شود اقتصاد ، درمان و آموزش و ... را تحت تاثیر خود قرار می دهد و ارزش حوزه سلامت درست مانند امنیت است .بنابراین مسئولین باید توجه داشته باشند هر پایگاهی مانند بیمارستان که شکل گرفته و به ثمر می نشیند به مثابه یک سنگر مستحکم برای حفظ سلامت مردم است و به همان میزان اهمیت و ارزش دارد و باید شکرگزار باشیم که چقدر در این شرایط اقتصادی برای استان البرز و مسئولان آن اهمیت داشته و باید بصورت حقیقی ارزش کار را بدانیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، تعهد دینی و اخلاقی، مردمداری، صبوری و فعالیت در حوزه های پژوهش و فناوری را از صفات بارز رئیس این بیمارستان دانست و گفت: مجموع این ویژگی ها و همکاری و همدلی همه سهامداران و عوامل دست اندرکار باعث شد تا ظرف مدت کمتر از پنج سال این مجموعه ارزشمند به بهره برداری برسد که در عرصه بهداشت و درمان این راه اندازی به نوبه خود، یک جهاد حقیقی است.

رئیس زاده با تاکید براین که افتتاح بیمارستان آرام یک کار جهادی حقیقی در عرصه بهداشت و درمان است ؛ تصریح کرد : بیمارستان ها در شرایط فعلی سود ده نیستند و همکارانی که در بخش خصوصی سهام می خرند به جز دستمزد و کارانه خود چیزی به آن ها تعلق نمی گیرد و چیزی به عنوان سود سهام به آن ها پرداخته نمی شود، لذا مبنای کار بحث های اقتصادی و منافع مادی نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با گریزی به مبحث گرانی تجهیزات و لوازم پزشکی گفت: به طور مثال قیمت یک دستگاه سونوگرافی از 400 میلیون به دو میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده و تجهیزات و لوازم مصرفی بسیار گران شده است، لذا مسئولان استان باید مواردی مانند مالیات و عوارض شهرداری و پسماند را در نظر بگیرند ؛ همچنین بحث های ایمنی و آتش نشانی که اکنون به مراکز درمانی خصوصی فشار می آورد و لازم است برای سرپاماندن و ارائه کیفی خدمات تخفیفاتی را قائل شوند که این مراکز بتوانند سرپا بمانند.

وی با بیان این که سرپاماندن و ارائه کیفی خدمات نیاز به کمک دولت دارد؛ خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا بخش خصوصی نزدیک به 35 درصد تخت کشورها را تشکیل می دهد اما در کشور ما این مقدار زیر 15 درصد است . کشورهای توسعه یافته معتقد هستند که دولت اگر می خواهد در حوزه سلامت سرمایه گذاری کند باید بخش خصوصی را تقویت کند و راه اندازی بیمارستان دولتی کار درستی نبوده و اداره آن دشوار و گران است.

وی افزود: اگر سرمایه عده ای را پای این کار بیاوریم ،خودشان مراکز درمانی را اداره خواهند کرد و بار بزرگی از روی دولت و دانشگاهها برداشته خواهد شد. بنابراین دولت باید به بخش خصوصی کمک کند نه این که جلوی پای آن سنگ بیندازد.

رئیس زاده در پایان سخنان خود با اشاره به این که  باید در این شرایط اقتصادی تعهد حرفه ای را جدی بگیریم؛ یاد آور شد: یعنی منافع بیمار را بر هر منفعتی ترجیح دهیم و کمبود امکانات و منابع مالی و ... هیچ توجیهی ندارد که برای مریض کم گذاشته و حق و حقوق او را رعایت نکنیم . باید در سختی ها جوهره واقعی خود را نشان دهیم و منافع و سلامت بیمار را بر هر منفعتی ترجیح دهیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.